Antrenamentele continue prin zbor sunt mai mult decât necesare. La Baza 95 Aeriană Erou Căpitan  Aviator Alexandru Şerbănescu, instruirea militarilor este vizibilă. La Escadrila 952 Elicoptere SOCAT, zborurile de antrenament şi misiunile sunt tratate cu aceeaşi implicare, responsabilitate şi seriozitate.

Viaţa pe un aerodrom militar este plină de acţiune şi adrenalină. Piloţi, ingineri sau maiştri militari, controlori de trafic aerian, personal de deservire, toţi se antrenează intens. Zborul în siguranţă este literă de lege pe orice aerodrom militar din România.

Un zbor în siguranță incepe cu o verificare temeinică.

Regulile sunt clare şi toţi le respectă. Aşa am găsit şi la Baza 95 Aeriană de la Bacău. De această dată, am fost câteva zile alături de militarii Escadrilei 952 Elicoptere SOCAT, la mai multe antrenamente. Lângă ei, am simţit emoţia zborului, a satisfacţiei misiunii îndeplinite. Şi nu au fost puţine!

Pregătirea pentru zbor este tratată cu multă seriozitate pe aerodrom. Nu se face rabat de la nimic. Pentru unii pare rutină, dar pentru ei, oamenii aerodromului, nimic nu este lăsat la voia întâmplării. La fiecare zbor, sunt proceduri de respectat şi aplicat.

Vânătoarea a început!

Am avut onoarea de a fi lângă oameni speciali, a căror modestie mă impresionează întotdeauna. Am fost alături de elicopteriştii băcăuani şi de operatorii din Detaşamentul de Căutare-Salvare prin Luptă (DCSL), la zbor în formaţie, peste teren împădurit, peste apă, dar şi la pregătirea pentru Ziua Naţională, la verticala Mausoleului de la Mărăşeşti.

La un altfel de … birou!

Peste dealurile împădurite ale Moldovei, peste Siret. Am simţit, acolo, în elicopter, emoţia zborului. Am auzit în căşti rapoarte şi ordine. Peste tot calm şi atenţie! Poezia era doar a frumuseţii naturii în plină toamnă şi a unui colet cu un aparat foto atârnat de gât ce încerca să surprindă cât mai multe cadre pe care să vi le prezinte, prin intermediul săptămânalului armatei.

Sunt cu ochii pe tine!

I-am urmărit la antrenamente specifice pentru misiuni de sprijin aerian apropiat, luptă aeriană apropiată, cercetare şi supraveghere. Au fost zile pline de acţiune şi efort. La sfârşit le vedeam zâmbetele de satisfacţie.

Pentru că indiferent ce executau, aviatorii băcăuani o făceau cu pasiune. Pe aerodrom era un du-te vino constant. Echipajele se schimbau, elicopterele IAR-330 SOCAT erau realimentate, iar verificate apoi o altă misiune primită, un alt antrenament.

Și un IAR-330 SOCAT se poate ascunde.

A fost greu? Da! Nimic nu se obţine uşor, fără sacrificii şi enorm de multă muncă. Chiar atunci când lucrurile nu ies din prima, totul se reia. Iar și iar. Până la reușita deplină. Tocmai aici este rostul antrenamentelor. Generaţiile se schimbă, iar experienţa acumulată trebuie transmisă celor mai tineri. Şi asta se întâmplă la Escadrila 952 Elicoptere SOCAT! Muncă, instrucţie, zbor! Simple cuvinte pentru unii, rutină pentru alţii, dar pentru ei, militarii băcăuani, este dedicaţie, efort și pasiunea zborului.

Antrenamente de luptă aeriană.

Zborul are specificul său, în funcție de misiunea pe care o executăm. Este foarte diferit să zbori deasupra apei, în formaţie sau să execuţi sprijin aerian apropiat. Imaginați-vă cum este atunci când le combini. În cabină, între membrii echipajului trebuie să existe o foarte bună colaborare şi comunicare. Acestea se formează în timp şi cu multă pregătire.

Zbor în formație după o misiune a DCSL.

Fiecare zbor este un antrenament. Este necesar să fim oricând gata pentru tot spectrul de misiuni pe care le execută elicopterele IAR-330 SOCAT, a declarat locotenent-comandorul Alin Kasha Ianachiuc, instructor pentru securitatea zborului la escarila 952 Elicoptere SOCAT.

Despre autor

Lucian Irimia

Lasă un comentariu