Background Image
Previous Page  17 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 24 Next Page
Page Background

Observatorul militar

Nr. 48 / 11 – 17 decembrie 2019

17

știlor

Aceasta a fost prima aviatoare

româncă brevetată după Al Doi-

lea Război Mondial. A început să

zboare la Clinceni, cu instructo-

rul Nicolae Pelin, în anul 1948.

A brevetat direct gradul 2, fiind

încadrată în aviația civilă.

După finalul celui de Al

Doilea Război Mondial, în do-

tarea Forțelor Aeriene române

intră YAK-23, primul avion cu

scaun de catapultare, urmat de

MiG-15, un avion cu aripile în

formă de săgeată, având cuțite

aerodinamice, ambele putând

fi văzute în incinta muzeului.

Lângă acesta se găsește un

simulator de tragere al MiG-ului

15 și tunurile de bord ale aces-

tuia. Culoarul dintre rândurile

expoziționale este iluminat pe

margini, fiind imaginat ca o

pistă de zbor cu balize.

Itinerarul continuă cu avioa-

nele cehoslovace Aero. Pasajul

de trecere dintre cele două han-

gare este imaginat ca o străduță

din Bucureștiul interbelic, o

întrepătrundere a aviației cu

viața cotidiană. Pe această stradă

pietruită, găsim un atelier foto,

așa cum arăta în anii interbelici,

cinematograful, librăria, un

chioșc de ziare.

Avem aici și o croitorie

La

principele George Valentin Bibescu,

soțul Marthei Bibescu, pasionat

de automobile și aviație. În

hangarul al doilea, care cuprin-

de perioada 1959-1970, avem

MiG-19, MiG -21, cu pilotul în

scaunul de catapultare. Aici este

imaginat și un punct de coman-

dă, o cameră de odihnă, precum

și o sală de comandă. Desco-

perim și o galerie foto, dedicată

generalului Grigore Baștan,

primul general de parașutiști

din armata română.

Informațiile prezentate au fost

obținute prin bunăvoințamuze-

ografului Micuța Jianu, aceasta

fiind doar omică parte din ceea

ce se află în hangarele fostului

aerodromPipera. Muzeul poate

fi vizitat demarți până duminică,

între orele 9-15.30, cu precizarea că

ultimul vizitator va intra la 14.30.

n